طراحی و اجرای هواساز و فن کویل

پروژه تامین هواساز و فن‌ کویل ساختمان مگاپارس تهران

5/5

لوکیشن

اطلاعات تکمیلی پروژه

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن‌ کویل شرکت مبنا در مجتمع فرهنگی، تفریحی، اداری، تجاری مگاپارس، منحصربفردترین پروژه‌ چند منظوره در منطقه 7 و در قلب تهران محسوب می‌شود. در ساخت مجتمع مگاپارس، آخرین فناوری‌های صنعت ساختمان، تأسیسات و تهویه مطبوع به کار رفته است. مجتمع چند منظوره‌ی فرهنگی، تجاری اداری و تفریحی مگاپارس به عنوان یکی از پهناورترین و به‌روزترین مراکز تجاری_اداری ایران در زمینی با مساحت 27 هزار مترمربع و زیربنایی بیش از 210 هزار مترمربع در یکی از محلات کلیدی تهران در دست احداث است.

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

مجتمع مگاپارس به عنوان یکی از پهناورترین و به‌روزترین مراکز تجاری_اداری ایران در زمینی با مساحت 27 هزار مترمربع و زیربنایی بیش از 210 هزار مترمربع در دست احداث است.

در طراحی مجتمع چند منظوره‌ی مگاپارس به عنوان الگویی برای مجتمع‌هایی از این دست، تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای تبدیل شدن به مرکز تفریحی، اداری، تجاری خاص در قلب تهران در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است پروژه مجتمع فرهنگی، تجاری، اداری مگاپارس یکی از عظیم‌ترین پروژه‌هایی است که تاکنون در مرکز شهر تهران احداث شده است.

طراحی و اجرای هواساز و فن کویل در یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تهران

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

هدف از ساخت پروژه‌ی مگاپارس این است که هر خانواده‌ی ایرانی قادر باشد تا تمامی نیازهای خود را در مراجعات روزانه به این مرکز تفریحی، تجاری رفع و رجوع کند.

همانطور که از نام مگاپارس پیداست، این مجتمع از منظر مقیاس عملیاتی و میزان کاربری‌های مورد انتظار از مکانی عمومی، یکی از منحصربفردترین پروژه‌های سال‌های اخیر در شهر تهران به حساب می‌آید. مگاپارس برخلاف مجتمع‌های تفریحی، مراکز خرید یا ساختمان‌های تجاری-اداری که تاکنون با آن‌ها سر و کار داشته‌ایم. برای پاسخگویی به تمامی نیازهای یک خانواده‌ی ایرانی، از تفریح و سرگرمی گرفته تا خرید و تجارت طراحی و ساخته شده است. در واقع هدف از طراحی و ساخت پروژه‌ی مگاپارس این است که یک خانواده‌ی ایرانی قادر باشد تا تمامی نیازهای خود را در مراجعات روزانه به این مرکز تفریحی، تجاری رفع و رجوع کند.

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

مگاپارس 5 طبقه در زیر زمین و 17 طبقه بالای سطح زمین را در بر می‌گیرد.

ارائه‌ی پارکینیگ عمومی و اختصاصی برای مراجعان و ساکنان، واحدهای متنوع اداری و تجاری، مراکز فرهنگی (از قبیل سینما، آمفی‌تئاتر و سالن کنسرت) واحدهای تفریحی و ورزشی مانند (پاتیناژ، بیلیارد، بولینگ و دنیای بازی کودکان) در کنار فضای سبز قابل تردد روی بام ساختمان و طراحی و اجرای هواساز و فن کویل با بالاترین کیفیت ممکن، از جمله کاربری‌های متنوعی است که مجتمع چندمنظوره‌ی مگاپارس به مراجعه کنندگان ارائه خواهد کرد.

مگاپارس 5 طبقه در زیر زمین و 17 طبقه بالای سطح زمین را در بر می‌گیرد. مگاپارس از جمله پروژه‌هایی است که در ساخت آن از پیشرفته‌ترین تجهیزات دنیا، همسطح با مدرن‌ترین مراکز اداری و تجاری روز دنیا استفاده شده است.

مجتمع مگاپارس از معدود پروژه‌های ساخت‌وساز در ایران است که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن با نظارت و تأیید رسمی شرکت بازرسی فنی TUV NORD به انجام رسیده است. علاوه بر این، در طراحی و ساخت این پروژه‌ی ساختمانی از برخی از جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت ساختمان برای اولین بار در ایران استفاده شده است. بکارگیری سقف بتنی پیش تنیده پس کشیده Post Tensioning، استفاده از قالب پری Peri در ساخت و ساز دیوارها، ستون‌ها و دال‌ها، پردازش آرماتور به صورت مکانیزه، کاربست سیستم کوپلینگ میلگرد یا اتصال مکانیکی میلگرد، استفاده از عایق رطوبتی دو جزئی هنکل آلمان، پایدارسازی گود به شیوه‌ی نیلینگ و میخکوبی دیواره‌ها بخشی از فناوری‌های جدید به کار رفته در پروژه‌ی مجتمع مگاپارس است.

طراحی و اجرای هواساز و فن کویل و ویژگی‌های پروژه‌ی ساختمانی مگاپارس

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

مجتمع مگاپارس در 24 طبقه قابل بهره‌برداری خواهد بود.

  • نوع کاربری: تجاری، اداری، فرهنگی و ورزشی
  • مساحت زمین: 26341 مترمربع
  • مساحت زیربنای کل: 206655 متر مربع
  • مساحت زیربنای مفید: تجاری 44603 مترمربع، اداری 11256 مترمربع، فرهنگی_ورزشی 10542 مترمربع، سالن پاتیناژ 1522 مترمربع، سالن بولینگ 1211 مترمربع، سالن بیلیارد 291 مترمربع، آمفی‌تئاتر 587 مترمربع، سینما 626 مترمربع، فضای بازی کودکان 2989 مترمربع
  • تعداد طبقات: 24 طبقه (طبقه یازدهم تالار)
  • تعداد کل واحد اداری شروع از طبقه چهارم : 228 واحد
  • تعداد کل واحد تجاری: 591 واحد شامل (کافی شاپ، سیتی سنتر، فروشگاه بزرگ، بانک (جمعا 565 واحد))
  • سالن‌های ورزشی بیلیارد، بولینگ، پاتیناژ (جمعا 3 واحد)
  • سالن سینما و تئاتر 4 واحد + 1 طبقه تالار کنسرت
  • رستوران 3 واحد
  • فضای بازی 1 واحد
  • اتاق جلسات، دفتر کار (جمعا 14 واحد)
  • تعداد کل پارکینگ: 3000 واحد پارکینگ هوشمند

معماری ساختمان مگاپارس

ساختمان مگاپارس نمادی بی‌بدیل در شهر تهران است، چرا که معماری این ساختمان به گونه‌ای است که بام بنا به سطح تراز خیابان متصل شده است و بوستانی سرسبز، مفرح و قابل تردد را درست در کنار ساختمان اصلی با نمای شیشه‌ای شکل داده است.

معماری سبز و منحصربفرد مگاپارس باعث می‌شود تا با تعریف جدیدی از مرکز تجاری_اداری روبه‌رو باشیم. طراحی مگاپارس به گونه‌ای است که این ساختمان اداری و تجاری در کنار کاربری‌های معمول، به مقصدی جذاب برای گردشگری نیز تبدیل شود و به دلیل وجود مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی نظیر سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی، شهربازی، بازی‌های رایانه‌ای، رستوران و کافی‌شاپ‌‌های پر تعداد، زمین‌های ورزشی مختلف از جمله بولینگ و بیلیارد و از همه مهم‌تر سالن ورزش پاتیناژ که به جای یخ در ساخت آن از سرامیک خاصی استفاده شده است، متفاوت‌ترین مرکز اداری، تجاری و تفریحی قلب تهران لقب بگیرد.

طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مبنا در بام سبز تهران

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

مسیر سبزی که بازدیدکنندگان مگاپارس را رهسپار گردشی مفرح تا بام ساختمان می‌کند.

بام سبز پروژه‌ی ساختمانی مگاپارس، نزدیک به یک هکتار مساحت دارد، مسیر سبزی که بازدیدکنندگان مگاپارس را رهسپار گردشی مفرح تا بام ساختمان می‌کند. این مسیر سبز، تعداد بازدیدکنندگان واحدهای اداری_تجاری طبقات بالایی مجتمع را به اندازه‌ی تعداد مراجعان طبقه‌ی همکف افزایش می‌دهد و از این نظر، باعث می‌شود، ارزش اقتصادی طبقات بالایی تقریبا با واحدهای طبقه همکف برابری کند.

آبشار مجتمع تجاری_اداری مگاپارس

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مگاپارس

پروژه‌ی مگاپارس اولین پروژه‌ای است که در طراحی آن، آبشاری با ارتفاع 11 متر و عرض 23 متر، نمای ساختمان را در بر گرفته است.

تا پیش از ساخت پروژه‌ی سبز مگاپارس، آبنماهای زیادی در ساختمان‌های شهر تهران پیاده‌سازی و اجرا شده است، اما پروژه‌ی مگاپارس اولین پروژه‌ای است که در طراحی آن، آبشاری با ارتفاع 11 متر و عرض 23 متر، نمای ساختمان را در بر گرفته است. دو استخر در بالا و پایین آبشار، وظیفه‌ی تأمین آب این آبشار مصنوعی را بر عهده دارند و بلندای آبشار دیدنی ساختمان مگاپارس با ساختمانی 4 طبقه برابری می‌کند و صدای گوش‌نواز این آبشار، مراجعان را با خود به دل جنگل‌های سرسبز دامنه‌های البرز و زاگرس می‌برد.

اجرای هواساز و فن کویل مبنا در سبزترین مرکز تجاری تهران

پوشش گیاهی مگاپارس، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این پروژه است. پروژه‌ی ساختمانی مگاپارس، نزدیک به 20 متر پوشش گیاهی دارد و از این نظر بلندترین دیوار سبز ساخته شده به دست بشر در دنیا محسوب می‌شود.

اجرای هواساز و فن کویل برای تاسیسات مکانیکی ساختمان مگاپارس

پروژه طراحی و اجرای هواساز و فن کویل مجتمع مگاپارس

شرکت مبنا در ساختمان مگاپارس نزدیک به 40 دستگاه هواساز و 1000 دستگاه فن‌کویل کانالی و فن‌کویل سقفی توکار طراحی و اجرا کرده است.

شرکت مبنا حجم عمده‌ی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان مگاپارس را بر عهده داشته است، علاوه بر این تأمین مالی پایانه‌‎های گرمایشی و سرمایشی ساختمان مگاپارس نیز برعهده شرکت مبنا بوده است و این شرکت در حدود 4 میلیون دلار در پروژه‌ی ساختمان سبز مگاپارس سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت مبنا در ساختمان مگاپارس نزدیک به 40 دستگاه هواساز و 1000 دستگاه فن‌کویل کانالی و فن‌کویل سقفی توکار طراحی و اجرا کرده است. با توجه به این آمار و ارقام، پروژه‌ی مگاپارس از نظر مقیاس و تعداد پایانه‌های گرمایشی و سرمایشی طراحی و نصب شده، یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های ساختمانی است که در مرکز تهران ساخته شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های مرتبط